افغانستان

ساخت وبلاگ

حضور مقام های کشور از محل انفجار صبح کابل(عکس)

 

تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۵    ۱۳۹۵/۱/۳۱

کد خبر: 114810

منبع:

نسخه چاپی

تاج محمد جاهد وزیر داخله کشور و مهندس محمدخان معاون اول رییس اجرایی ساعتی قبل در محل انفجار امروز صبح کابل که طبق تازه ترین آمار 286 تن زخمی و 47 تن کشته بر جای گذاشته است، حضور یافت و با بازماندگان و آسیب دیدگان این حادثه ابراز همدردی کرد.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201604/201604191250102986.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201604/201604191250104574.jpg

کد(10)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 250 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:14

پیگیری پرونده ستایش را به فال نیک می گیریم

پیگیری پرونده ستایش را از سوی مسوولان و دولتمردان ایرانی به فال نیک می گیریم و به خود می بالیم که سرانجام ابرهای سیاه از آسمان دل های کابل تهران کنار رفت و دولت روی کار آمده، نوید نوعدوستی و عدالت محوری را به قلب آسیا هدیه کرد 

تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۷    ۱۳۹۵/۱/۳۱

کد خبر: 114811

منبع:

نسخه چاپی

قتل فجیع و وحشیانه ی دختر 6 ساله ستایش قریشی دل همه ی مردم ایران و افغانستان و آزاده خواهان جهان را به درد آورد و افکار عمومی را در سوگی عظیم و مشترک فرو برد اما این حادثه ی دلخراش، نیمه ی پر لیوان و مایه ی مسرتی هم دارد که نباید از آن غافل شد.

در سال های گذشته و دولت های پیشین کشور دوست و همسایه و برادر، نسبت به مجرمان و قربانیان افغانستانی مهاجر در ایران انواع و اقسام بی عدالتی ها و بی مهری ها صورت می گرفت که نتیجه ی آن به تبع دل خون و روان رنجور مردم ملکی افغانستان از ملت و دولت ایران بود اما...

اما با رویکرد جدید نظام ایران، رفته رفته سیاست خارجی ایران در قبال مهاجران و مردم افغانستان تغییر یافت و زخم های گذشته بسمت التیام پیش رفت تا بارقه های امید در دل دو ملت برای وحدت و دوستی جان بگیرد.

شواهد و مصداق های بیشماری برای این مدعا می توان برشمرد که هر یک حکم یک مهر تایید محکم بر قایله کینه و کدورت های یک دهه ی قبل دو کشور دارد اما نمونه ی اخیر و پررنگ آن پیگیری مجدانه و تلاش های بی شایبه ی پرونده ستایش قریشی و برقراری عدالت و آرام سازی جو حاکم بر دو جامعه و نیز تلطیف افکار عمومی است.

پیام های امیدوارکننده و التیام بخشی که از سخنان سید حسن خمینی، فرمانده ی نیروی انتظامی شرق تهران، معاون رییس جمهور ایران در امور زنان و خانواده و نیز نماینده مردم ورامین (محل حادثه) در مجلس به دو ملت و نیز تمام دل های داغدار در سراسر جهان مخابره شد حاکی از قول مساعد برقراری عدالت و خودی دانستن دخترک مظلوم و مقتول 6 ساله بود.

بنابراین می توان به جرات تاکید ورزید که پیگیری پرونده ستایش را از سوی مسوولان و دولتمردان ایرانی به فال نیک می گیریم و به خود می بالیم که سرانجام ابرهای سیاه از آسمان دل های کابل تهران کنار رفت و دولت روی کار آمده، نوید نوعدوستی و عدالت محوری را به قلب آسیا هدیه کرد.

گرچه قاتل ستایش خوردسال، یک پسر نوجوان تبعه ایران و از خانواده ی شهدا می باشد اما جدیت و حمیت سرهنگ عبدالرضا ناظری، شهیندخت مولاوردی و سید حسین نقوی حسینی در برقرای عدالت این مهم را به خانواده و مردم داغدار افغانستان خاطرنشان می کند که به همت مسوولان قانونمدار، خون پاک و بیگناه ستایش قریشی و امثالهم پایمال نخواهد شد.

کد (8)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 254 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:14

مجروح: خارجی ها جنگ ها را مدیریت می کنند

 

تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۰    ۱۳۹۵/۱/۳۱

کد خبر: 114812

منبع:

نسخه چاپی

ارزیابی های ناتو نشان می دهد که در بیشتر از 20 ولایت افغانستان، مخالفان مسلح حضور دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، غلام حسین مجروح، عضو مجلس نمایندگان گفت: در بیست ولایت افغانستان جنگ جریان دارد و به این معنا هم نیست که دیگر ولایت های افغانستان در آرامش کامل به سر می برند اما سطح تهدیدها کمتر است.

با توجه به اینکه افغانستان با آمریکا و ناتو پیمان امنیتی داشت، آنها مکلف بودند که از تمامیت ارضی و از جنگ و تهدیدها در برابر افغانستان حفاظت کنند اما متاسفانه نه آمریکا و ناتو به مفاد پیمان نامه عمل نکرده و آن را اجرایی ننموده انند. هرچند کمک های ناچیزی به افغانستان کردند اما این کمک ها آن چیزی نبود که وعده داده بودند و قرار داد کرده بودند.

خارجی ها کاملاً بر اوضاع افغانستان مسلط هستند، کاملاً می دانند که افغانستان به چه سمتی به پیش می رود و خود نیز جنگ ها را مدیریت می کنند. این تنها مردم افغانستان هستند که نمی دانند چه سرنوشتی قرار است برسرشان آید.

کد (30)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 267 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:14

3 کودک قربانی حمله هواپیماهای آمریکایی در لوگر

 

تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۱    ۱۳۹۵/۱/۲۹

کد خبر: 114721

منبع:

نسخه چاپی

در عملیات روز جمعه هواپیماهای نظامیان آمریکایی در ولایت لوگر، یک منزل مسکونی مورد حمله بمب افکن ها قرار گرفت.

در این حمله 12 تن از جمله 3 کودک کشته شدند.

این عملیات در منطقه «خروار» ولایت لوگر انجام شد.

کد (4)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 240 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 1:14

جوزجان در محاصره طالبان است

 

تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۲    ۱۳۹۵/۱/۲۹

کد خبر: 114722

منبع:

نسخه چاپی

شبرغان مرکز ولایت جوزجان در محاصره طالبان است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان طی اطلاعیه ای ادعا کرد که نیروهای این گروه در ولسوالی خوش تپه و مناطق اطراف آن در ولایت جوزجان مشغول نبرد با نظامیان دولتی هستند و شبرغان مركز این ولایت در محاصره نیروهای آنان قرار گرفته است.

کد (4)


نظرات بینندگان:

>>>   جنرال صاحب در ترکیه سیاحت میکند در روز بد کنار مردمش نیست صرف روزهای خوشی وراحتی با مردم است روز های دشوار انقره بهترین جای است > آیا در ترکیه هم صرفیه برق را نمیدهد؟؟
ر

>>>   چندی قبل صدای بلند شد که میگفت طالب را تا میرانشاه پیش میکنیم وچه وچکار مینمایم بلاخره کنون خانه ای خودشان در محاصره ای طالب درامده از دفاع خانه ای خود عاجر اند اینها شیرخانه وروباه کوچه اند به حرف ولاف وپتاق کار پیش نمی رود کسیکه رای رپیس ارگ را از ۳ درصد به ۵۵ درصد بلند برده کنون ۱۰۰۰ مرد جنگی ندارد که از کاشانه ومسقط الرپسش دفاع کندازینجاست که باید دانست این پهلوانهای بادی نه به درد خود میخورند ونه هم به درد ملت شاید خبر نشده اند با خواندن مطلب زبیح الله خاپین شاید بمیدان بیاییند وکار را با انها یک طرفه نمایند
خدای بیردی از خواجه دوکوه

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 264 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 1:14

اسماعیل خان: استفاده از جهاد را غربی ها بردند

 

تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۰    ۱۳۹۵/۱/۲۹

کد خبر: 114723

منبع:

نسخه چاپی

محمد اسماعیل خان رهبر جهادی حوزه غرب کشور در جمع مردمی که به مناسبت تجلیل از 29 حمل گردهم آمده بودند، شرکت کرده و طی سخنانی با گرامیداشت از این روز ، یکبار دیگر حضور مجاهدان را در صحنه های مختلف ضروری دانسته گفت: مجاهدین به صورت کامل آمادگی این را دارند تا در برابر هرگونه نا امنی ایستادگی کنند و جوانان، پیران و در کل مردم غرب کشور به صورت درست و منظمی حاضر برای مقابله با ناامنی‌ها شده‌اند. مردم هرات در زمان حضور شوروی‌ از هیچ کس اجازه جهاد را نگرفتند و بر اساس حکم خدا به مقابله ایستادند و امروز هم از کسی اجازه نخواهند گرفت.

مخاطب اسماعیل خان از این صحبت‌ها شخص رییس جمهور افغانستان بود. اسماعیل خان همچنان به محمد اشرف غنی توصیه کرد که برای نجات کشور از مجاهدین مشورت بخواهد و نگذارد که مردم دوباره دچار سختی‌ها و جنگ‌ها شوند.

محمد اسماعیل خان گفت: بیشترین استفاده از پیروزی مردم افغانستان در برابر رژیم شوروی را کشورهای غربی و آسیای میانه برده ‌اند؛ اما همین‌ها بیشترین ضرر را به افغانستان رساندند. با شکست شوروی، کشورهای زیادی در دنیا از خطر این ابرقدرت رهایی پیدا کردند؛ ولی در این میان مردم افغانستان بودند که خون دادند و در حال حاضر هم به خاطر همین دشمنان، در مشکلات به سر می‌برند.

کد (4)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 229 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 1:14

دیگر وزرا از ترس به مجلس نخواهند آمد

 

تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۸    ۱۳۹۵/۱/۲۹

کد خبر: 114713

منبع:

نسخه چاپی

این کار ها همه از قبل پلان شده توسط قوه اجراییه دولت است.
قوه مقننه همیشه در صدد استجواب اعضای کابینه هستند و بعضی وقت ها که یک وزیر به مجلس حاضر نمی شود، همه وکلا یکجا غوغا بر پا می کنند که این بی احترامی به مجلس نمایندگان و و کلا منتخب ملت است و غیره.
حالا که یک وکیل در مجلس رسمی پارلمان بالای وزیری که غرض استجواب ه مجلس خوانده اند، حمله می کند، ازین کرده بی احترامی در کجا وجود دارد؟

حتی اگر منبعد اگر وکیلی غرض اجرای کاری، ولو قانونی باشد و یا غیر قانونی، نزد وزیری مراجعه کند، وزیر برایش خواهد گفت که این کار غیر قانونی است و یا برای این کار بودجه ندارد و یا در تعین این شخص من مداخله نمیکنم و باید از طریق رقابت آزاد تعین شود و غیره.

اگر وکیل بالای حرف خود پافشاری کند، وزیر خواهد گفت که اگر مرا مورد لت و کوپ نیز قرار بدهی، من این کار را انجام نخواهم داد.

منبعد اگر وزیری را استجواب کنند، از ترس لت و کوپ به مجلس حاضر نخواهد شد. اگر به او در غیاب رای عدم اعتماد بدهند، بصورت سرپرست خواهند ماند. اگر پارلمان به قوه اجاییه انتقاد کند که نظر به قانون یک وزیر از دو ماه زیادتر نمی تواند سرپرست باشد، قوه اجرایی به پارلمان جواب خواهد که از سر پرستی خود پالمان که غیر قانونی به کار خود ادامه میدهد، چند ماه می گذرد.

اگر پالمان به دولت انتقاد کند که چرا انتخابات پارلمانی را دایر نمی کنید، دولت خواهد گفت که جامعه جهانی پول انتخابات را نمی دهند.

اگر از جامعه جهانی بپرسی که چرا پول انتخابات را نمی دهید، خواهند گفت که تا بحال چند ملیارد دالر غرض برگزاری چندین انتخابات به شما دادیم، در همه انتخابات تقلب صورت گرفت.

اگر بگویی که شما در انتخابات مداخله کردید، بدین جهت تقلب صورت گرفت، خواهند گفت که نی، شما خودتان تقلب کردید.

بنآ یگانه مرجع قضاوت خارج از دنیای ما قرار دارد و اگر از او بپرسی که چرا جلو تقلب را نمی گیری، خواهد گفت که من انسان ها را بخاطر این خلق کرده ام که مورد آزمایش قرار بدهم، که کی چه می کند؟

بنآ همه انسان ها، مثل موش ها که در فابریکه های دوا سازی مورد آزمایش قرار می گیرند، توسط پروردگار شان مورد آزمایش قرار می گیرند.

هموطن


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 231 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 20:01

درگیر جنگی ناخواسته ایم

 

تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۹    ۱۳۹۵/۱/۲۹

کد خبر: 114714

منبع:

نسخه چاپی

هر که الفبای سیاست را هم بلد نباشد می داند که در هر جنگ و هر صلی انگیزه ای ان را باید سراغ نمود و عاملین اصلی ان را دریافت کرد و باید دید که چقدر از اهداف مطروحه براورده شده و...

در جنگ افغانستان که از تقریبا چهار دهه بدینسو ادامه دارد قدرت های بزرگ می خواهند تا فرهنگ این کشور را نابود و غیرت و حمیت انها را در مقابل اجانب به زیر بکشند تایک زمانی منظور سازمان دهندگان درگیری ها تضعیف بلوک شرق و مانع شدن از پیش روی های انها در منطقه بود که این ارزوی انها به اسانی توسط تفنگداران بی مزد و فی سبیل الله غربی ها براورده و دیوار برلین شکست و کمونیزم دیگر خطری جدی برای شان نیست و...

حال کسانیکه این مانع بزرگ را از پیش روی انها برداشته خود خطر بزرگ گردیده که باید انها را نیست و نابود نمود و کوتاه ترین راه برای رسیدن به این هدف بزرگ به راه انداختن جنگ های داخلی و ایجاد گروپ های مزدور بود که به ان منظور نا مقدس نایل امدند.
بعد از ان خواستند تا به ارمان های بزرگ توسعه طلبی و تسلط بر منطقه استراتژیک اسیای میانه برسند. از این خواست و غرض شان که جنگ به همان اساس شروع گردیده کمی دور اند. به این اساس در این نزدیکی دورنمایی از صلح را امیدوار نباشیم.

اما ایا ممثلین حکومت در افغانستان و گروه های چهار جانبه بی اطلاع اند هرگز ! و حتی چینایی ها هم می دانند که این جنک بکدامین مرام طرح ریزی شده تا ان زمان صلحی در راه نخواهد بود.

این همه اغفال ملت مظلوم و زجر کشیده ای ماست که ۴۰ سال است در اتش جنگ می سوزند و کشته می شوند و اواره می گردند و خانه هاشان ویران می شود و اقتصاد و فرهنگ و نیروهای انسانی شان از بین می رود شروع کننده های جنگ به اغراض خود نزدیک تر می شوند و جنگی را که علیه اسلام و مسلمین اعلان نموده اند.

در حال پیروی است و همسایه ها هم کمیشن می گیرند و رقیب ها هم در ترصد اوضاع وقت می گذرانند و نمی دانم که غضب الهی چه وقت مسببین این حوادث را فرا می گیرد و قاتلین این همه انسان مجازات می شوند.
اسیا یک پیکر آب و گل است
کشور افغان در ان پیکر دل است
از فساد او فساد اسیاست
در گشاد او گشاد اسیاست

تبنگ چی


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 250 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 20:01

ساختمان‌سازی در کابل با الگوهای روسی

 

تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۲    ۱۳۹۵/۱/۲۹

کد خبر: 114715

منبع:

نسخه چاپی

کار ساختمان‌سازی در کابل با الگوهای روسی، توسط فابریکه (کارخانه) خانه‌سازی که تنها شرکت ساختمانی دولتی بود، با همیاری روس‌ها شروع شد. این شرکت با پنج هزار کارمند، برای توسعۀ خانه‌سازی در کابل، شبانه‌روز فعالیت می‌کرد.

غلام‌سخی نورزاد، شهردار وقت کابل، می‌گوید:" در ساختمان‌هایی که شوروی‌ها بنا می‌کردند، دو خصوصیت بیشتر به چشم می‌خورد: زیبایی کم، استحکام زیاد."

به گفتۀ او، مطالعات دقیق خاک‌شناسی و زمین‌شناسی، ساختمان‌سازی روسیه را از دیگر ساخت و سازها متمایز می‌کرد؛ تا جایی که بناهای ساخت روسیه در برابر حوادث طبیعی و خصوصاً زلزله‌هایی با شدت نه درجۀ ریشتر مقاوم بودند.

مجتمع های مسکونی در بسیاری از نواحی کابل ساخته شد که در برخی از مناطق به نام مکروریان شماره داشتند و در پاره ای از نواحی جزیی از مناطق موجود مسکونی کابل شدند.

شهردار قدیم کابل می‌گوید: " قبل از کودتای هفت ثور ۱۳۵۷، هر سال ۲۰ تا ۵۰ هزار متر مربع زمین زیر ساخت قرار می‌گرفت که روس‌ها تمام هزینه‌های آن را پرداخت می‌کردند و بعد این ساختمان‌ها به طور رایگان بین مردم نیازمند توزیع می‌شد."

در پروژه های دولتی سیستم خانه‌سازی شوروی تمامی کارمندان دولت، کارگران فابریکه و برخی دیگر، صاحب مسکن می‌شدند و برخورداری از سهولت‌های دیگری مثل کار، خدمات اجتماعی و فضای سبز هم میسر می شد؛ زیرا با آغاز ساخت و ساز مجتمع‌‌های مسکونی ، مراکز درمانی، مراکز تحصیلی، کودکستان‌ها، پارک‌های تفریحی و بعضاً سینماها و در کنار آن فضاهای سبز برای مردم ایجاد می‌شد.

به جز شرکت خانه‌سازی، برخی از نهادهای دولتی مانند وزارت‌های داخله و دفاع، با پیروی از الگوهای روسی برای کارکنان خود در بخش جداگانه و به صورت اختصاصی، مجتمع‌های مسکونی احداث کردند؛ مانند "بلوک‌های سارَندوی" که برای نیروی پلیس وقت ساخته شده بود.

چیزی نگذشت که ساختمان‌سازی سنتی افغانی از ساخت و سازهای مدرن متأثر شد و حتا خانه‌سازی‌های شخصی زیر نظارت دولت قرار گرفت، تا در ساخت آنها اصول و معیارهای خانه‌سازی شوروی رعایت شود.

فعالیت شوروی‌ها در عرصۀ سازندگی چنان وسیع و چشمگیر بود که در فاصلۀ کمی بسیاری از نقاط کابل ساخته شد و در قسمت‌های دیگری زمین‌ها تقسیم‌بندی و بین مردم مستحق توزیع شد.

آقای زلمی می‌گوید: "روس‌ها با شدت دادن به فعالیت‌های عمرانی خود بعد از کودتای هفت ثور، سالانه ۱۱۰ هزار متر مربع، یعنی چیزی در حدود ۱۰۵۰ آپارتمان را می‌ساختند و با این کار می‌خواستند به مردم افغانستان بگویند: "ما دوست شما هستیم" و در همین حال، یک فضای سالم رقابتی در عرصۀ سازندگی کشور بین قدرت‌های بزرگ جهانی به وجود آمد. مثلاً اگر شوروی‌ها جادۀ کابل- مزار(تونل سالنگ) را احداث کردند، آمریکایی‌ها جادۀ کابل- قندهار را ساختند. شوروی‌ها پروژۀ آبیاری ننگرهار را انجام دادند و آمریکایی‌ها پروژۀ وادی هلمند را. این نوع فعالیت‌ها سبب شد تا در چهرۀ افغانستان، تغییرات زیادی پدید بیاید."

اگرچه فعالیت‌ روس‌ها سیمای کابل را دگرگونه ساخت و ساخت و ساز در بسیاری از نقاط حومۀ شهر، مانند دارالامان، پل‌ چرخی و چهارراه قنبر سبب وسعت پایتخت شد، اما این فعالیت‌ها در سال‌های آخر حضور شوروی در کشور کمرنگ شد و دیگر هیچ ساختمانی مانند گذشته با استاندارد و کیفیت لازم ساخته نشد.

با خروج نیروهای شوروی از افغانستان و سقوط دولت دکتر نجیب همۀ این فعالیت‌ها، یک باره به خاموشی گرائید. در جریان جنگ‌های داخلی تمام بخش‌های کارخانۀ ۲۵ هکتاری خانه‌سازی گلوله باران شد و بخشی از تجهیزات آن در همین گیرودارها به یغما رفت.
ر


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 273 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 20:01

تیتر روزنامه های آلمان، شنبه 28 حمل 95

 

تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۰    ۱۳۹۵/۱/۲۹

کد خبر: 114683

منبع:

نسخه چاپی

***‎فرانكفورتر آلگماينه زايتونگ
‏- ‏دفاع شبكه تلويزيوني ‏zdf‏ آلمان از طنزپرداز جنجالي
‏- ‏مخالفت وزير مالیه آلمان با تخفيف بدهي‌هاي يونان
‏- ‏حداقل 15 نفر در دومين زلزله جاپان كشته شدند

‎***‎زود دويچه زايتونگ
‏- انتقاد وكيل طنزپرداز آلماني از تصميم مركل بر صدور مجوز براي تحقيقات قضايي از موكل خود
‏- ‏جم اوزدمير مي‌خواهد كانديداي اصلي در انتخابات آتي پارلمان آلمان باشد

‎***‎ولت
‏- لهستان خطر روسيه را بيشتر از داعش مي‌داند
‏- طبق يك نظرسنجي يك دهم جوانان كشورهاي عربي خواستار زندگي در اروپا هستند

‎***‎برلينر زايتونگ
‏- ديدار پاپ از يك اردوگاه پناهجويان در لسبوس يونان
‏- انتقاد جامعه تر‌ك‌هاي آلمان از تصميم مركل براي تحققيات قضايي از طنزپرداز

‎***‎هاندلز بلات
‏- موگريني: چرا گفتگو با ايران اهميت دارد
‏- آزمايش موشكي كوریای شمالي ناكام ماند

کد (6)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 256 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 11:48

تیتر روزنامه های انگلیس، یکشنبه 29 حمل 95

 

تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۱    ۱۳۹۵/۱/۲۹

کد خبر: 114684

منبع:

نسخه چاپی

** آبزرور:
- افشاي كمبود مدارس ابتدايي در انگليس
- شركت ده‌ها هزار نفر در تظاهرات ضد رياضت اقتصادي در لندن
- چالش جديد سازمان ملل در مبارزه با قاچاق مواد مخدر به دنبال اظهارات جديد رييس‌جمهور كلمبيا

** ساندي تلگراف:
- هشدار دولت انگليس در مورد بروز آشفتگي اقتصادي اين كشور در صورت خروج از اتحاديه اروپا
- صف انتظار بيماران در سيستم درماني عمومي انگليس براي ويزيت پزشك
- افزايش تلفات به دنبال دومين زلزله سهمگين در جاپان

**ساندي تايمز:
- وزير فرهنگ انگليس مواجه با يك رسوايي ديگر
- نامزد حزب كارگر براي شهرداري لندن متهم به ارتباط با دو فرد مظنون به تروريسم درگذشته
- تلاش براي كاهش فشار بر دانش آموزان در مدارس برتر انگليس

** ساندي ميل:
- وزير فرهنگ انگليس اسناد كابينه در اختيار معشوقه‌اش قرار مي‌داده است
- دستگيري پنج مظنون تروريستي اخير در انگليس به دنبال اطلاعات آمريكايي‌ها صورت گرفته است
- مرگ 25 هزار داعشي در سوريه و عراق به دنبال حملات هوايي آمريكا و متحدينش

** تارنماي اينديپندنت:
- نظرسنجي/ نيمي از مردم انگليس بر اين باورند كه تمام فرارهاي مالياتي بايد به اطلاع عموم رسانده شود
- هشدار عربستان به آمريكا در خصوص تصويب لايحه حملات يازده سپتامبر
- افزايش تلفات در جاپان به دنبال دومين زلزله مرگبار

کد (6)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 245 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 11:48

تیتر روزنامه های روسیه، یکشنبه 29 حمل 95

 

تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۳    ۱۳۹۵/۱/۲۹

کد خبر: 114685

منبع:

نسخه چاپی

***ماسكوفسكي كامسامولتس
- اسكناس هاي 500 يورو از ماه مي از گردش خارج مي شود
- چرا مدوديف و نه پوتين به باكو و ايروان سفر كرد

*** راسيسكايا گازتا
- مقام وزارت خارجه روسيه: ناتو در ازسرگيري مذاكرات با روسيه پيشگام شد
- در جاپان در سه روز 390 زلزله رخ داد
- پوتين دولت روسيه را بخاطر عملكرد خوب تحسين كرد

*** نوويه ايزوستيا
- شركت كنندگان در نشست دوحه ممكن است براي عدم افزايش توليد نفت تا ماه اكتبر به توافق برسند
- عربستان سعودي آمريكا را تهديد كرد كه دارايي هاي مالي خود را در اين كشور به فروش برساند
- واردات روسيه كاهش مي يابد

*** ايزوستيا
- پوتين توانمندي ها و امتيازات روسيه را در مقايسه با كشورهاي ديگر برشمرد
- ناتو قصد آشتي با روسيه را دارد
- سرمايه گذاران خارجي براي سرمايه گذاري در كريمه اماده هستند

*** كامرسانت
- دهها هزار انگليسي به كاهش مبالغ بودجه كشور خود اعتراض كردند
- مقام هاي دولتي و پارلماني و نمايندگان مجالس روسيه درامدهاي خود را اعلام كردند

کد (6)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 252 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 11:48

آمریکا اشغالگر و افغانستان اشغال شده است

اگر کشور ما، به همین روال با آمریکا رابطه خود را ادامه دهد، کشوری تحت اشغال باشد و خود را همیشه محتاج لطف آمریکا بداند، نتیجه خاصی نخواهیم داشت 

تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۵/۱/۲۸

کد خبر: 114649

منبع:

نسخه چاپی

در ابتدای کار حکومت و همچنین در طول نزدیک به دو سالی که از حکومت وحدت ملی می گذرد، این دولت، متنقدان زیادی داشته است. منتقدانی که هر کدام از عدم مشروعیت حکومت، عدم برگزاری انتخابات، وضعیت اقتصادی و امنیتی و بسیاری موارد دیگر انتقاد کرده اند. نتیجه این انتقادها تاکنون، آیا تاثیری بربهبود کار حکومت داشته است؟

داکتر عبدالطیف پدرام، عضو مجلس نمایندگان و رهبر حزب کنگره ملی افغانستان در برنامه «آماج» گفت: اگر کشور ما، به همین روال با آمریکا رابطه خود را ادامه دهد، کشوری تحت اشغال باشد و خود را همیشه محتاج لطف آمریکا بداند، نتیجه خاصی نخواهیم داشت. نیاز اقتصادی، کشورها را با عنوان جهانی شدن به هم نزدیک گردانیده اما این نیاز اقتصادی در کشور ما وابستگی را رقم زده است.

وی، ادامه داد: مخالف حضور آمریکا در افغانستان هستم. گرچه مخالف روابط دیپلماتیک با آمریکا نیستم. حضور آمریکا در افغانستان چیزی فراتر از یک رابطه دیپلماتیک است و رابطه یک کشور اشغالگر با یک کشور اشغال شده می باشد.

پدرام، در خصوص این اشترک دیدگاهش با طالبان بیان داشت: دیدگاه طالبان بسیار نزدیک به این دیدگاه من است که باید خارجی ها از کشور به صورت کامل خارج شوند. اما در این مورد باید گفت فقط صورت مساله است که شباهت دارد و محتوای نظرات آنها با ما کاملا متفاوت است. نظامی که طالبان با بیرون رفتن آمریکا، می خواهند ایجاد کنند، نظامی با تفسیر بسیار رادیکال و سلفی از اسلام است اما پیشنهاد ما بعد از خروج نیروهای آمریکایی، ایجاد یک نظام دموکراتیک و آزاد است که به حقوق شهروندی احترام بگذارد و آزادی افکار و بیان وجود داشته باشد. بنابراین دیدگاه ما با طالبان تفاوت های بسیار ریشه ای دارد و فقط اشتراکی لفظی دارد.

این نماینده مجلس، معتقد است، نظام متمرکز کنونی در افغانستان، پاسخگوی کوچکترین نیاز مردم افغانستان نیست و افزود: در جوامع مدرن امروز که نیازها متفاوت شده است و خواسته ها بسیار متنوع است، یک انسان، چه به عنوان شاه، چه به عنوان رییس جمهور و چه به عنوان هر کس دیگری نمی تواند نیازهای مردم را به تنهایی پاسخ دهد و به آن نیازها رسیدگی کند. به عنوان نمونه در بلخ و بدخشان، بیش از شش سال است که کوشش می کنیم، بند شوراب را به راه اندازیم که نیاز به بیش از چند میلیون دلار دارد، این کار انجام نمی شود چرا که دولت مرکزی قادر به تامین بودجه نیست. اگر این سیستم ایالتی بود، با هزینه لاجورد بدخشان این بند را می ساختیم. این چیزهایی است که نظام های متمرکز دیگر نمی توانند به آن پاسح دهند.

وی، اشرف غنی را فردی نالایق برای اداره کشور دانسته و گفت: اشرف غنی از لحاظ عملی، بسیار ناموفق بوده است، از لحاظ دینی که ارزش های اساسی و مهم کشور ما را تشکیل می دهد بسیار بیسواد است. حتی آمریکایی ها که خود اشرف غنی را بر تخت نشانده اند، آمار می دهند که در طی این سال، سلطه طالبان بر مناطق و شهرک های افغانستان سه برابر بیشتر شده است. طی سال گذشته هم، قندوز را از دست دادیم. رکورد اقتصادی و رسیدن مردم به فقر و فلاکت و فرار جوانان، عدم وجود کار نیز از جمله کاستی هایی است که در دولت وی به وجود آمده است.

پدرام، ادامه داد: این روزها همه مردم فریاد می زنند که این رژیم دیگر مشروعیت ندارد، باید برکنار شود و از اینجا برود. از نگاه من اشرف غنی در تاریخ سیاسی افغانستان، ناموفق ترین سیاستمدار بوده است. وی کسی بوده که از خارج، به افغانستان آمده است، کشور را نمی شناسد و به نیازهای آن و مردم آن آگاه نیست.

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان، در خصوص داکتر عبدالله و جایگاه وی در حکومت عنوان کرد: هم اکنون اوضاع داکتر عبدالله در حکومت بسیار وخیم است. تیم وی به سختی به اوضاع خود رسیدگی می کنند. با این وجود، دیگر نمی توانند به اوضاع مردم رسیدگی کنند. عبدالله هم اکنون خوش است که بیکار نمانده و رییس اجرایی شده، سفری می رود و نامی در حکومت دارد. پس جای هیچ بحثی برای وی باقی نمی ماند. وی جایگاهی ندارد که بتواند کار کند و بعد درمورد کارش انتقاد هم بشود.

وی، به عدم مشروعیت این حکومت تاکید داشته و به هیچ عنوان آن را شایسته حکومت نمی داند و می گوید: از ابتدای شروع کار این حکومت، تاکید داشتم که این حکومت، خیانت ملی است و نه وحدت ملی. تابحال به هیچ کدام از وزیرهایی که به پارلمان آمده اند، رای نداده ام و پس از این نیز رای نخواهم داد. حکومت، از ابتدا حکومتی ناشایسته بوده است پس با انتقادها و با اصلاح ها درست نخواهد شد و کار بر آن اتلاف وقت خواهد بود. این مردم هستند که باید کار کنند تا نظامی جدید روی کار بیاورند.

داکتر پدرام، در خصوص دلیل عدم استعفای خود از پارلمان گفت: زمان کار پارلمان از لحاظ قانونی تمام شده است اما اصرار بر این دارم که انتخابات باید برگزار شود تا پارلمان جدید روی کار بیاید. از پارلمان کنار نرفته ام چراکه پارلمان تریبونی است برای طرح مسایلی که نیازمندم آنها را مطرح کنم.

کد (30)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 257 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 14:57

این نماینده تا 10 روز حق ورود به مجلس را ندارد

 

تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۵/۱/۲۸

کد خبر: 114650

منبع:

نسخه چاپی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حاجی ظاهر قدیر معاون اول مجلس که ریاست امروز جلسه علنی را برعهده دارد، اعلام کرد که سخی مشوانی به دلیل حمله به وزیر انکشاف دهات و بر اساس ماده ٧٢ اصول وظايف داخلى، تصميم اتخاذ شد که تا ده روز آينده نمى تواند در نشست هاى مجلس شرکت کند.

وی از عرفان الله عرفان منشی جلسه خواست تا از ورود وی جلوگیری بعمل آید.

در جلسه استجواب از وزیر انکشاف دهات، سخی مشوانی نماینده مردم کنر در مجلس کنترل خود را از دست داده و بالای منشی جلسه حمله ور شده و بعدا با سیلی بر صورت درانی و زیر انکشاف دهات نواخت.

کد (4)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 263 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 14:57

پولیس بغلان دند غوری را به طالبان تحویل داد

 

تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۳۹۵/۱/۲۸

کد خبر: 114651

منبع:

نسخه چاپی

ولسوالی دند غوری را که طالبان اواخر سال گذشته تصرف کردند و دوباره نیروهای امنیتی آنرا بازپس گرفتند، مجددا در اختیار طالبان قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در واگذاری مجدد این ولسوالی ده ها پولیس شرکت داشتند که همگی آنان به طالبان پیوستند.

برخی منابع خبری به نقل از مسوولان امنیتی بغلان خبر دادند که 30 تن از افراد پولیس با سلاح های دست داشته شان و مقداری دیگر از مهمات پولیس محلی، به طالبان پیوسته اند.

کد (4)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 251 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 14:57

تیتر روزنامه های انگلیس، شنبه 28 حمل 95

 

تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۶    ۱۳۹۵/۱/۲۸

کد خبر: 114644

منبع:

نسخه چاپی

**فایننشال تایمز:
- تشدید فشار اعضای ارشد محافظه بر كامرون در ارتباط با 'برگزیت'
- مدیران عامل شركت‌های عضو بورس فوتسی 100 لندن مواجه با شورش سهامداران به دلیل حقوق بالای شان
- سفر اوباما به انگلیس عامل تقویت حامیان كمپین ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا

** گاردین :
- وزیر مالیه انگلیس: برگزیت به معنای افزایش نرخ اجاره مسكن در انگلستان است
- تهدید به بركناری كامرون در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا
- میانگین دما جهانی در ماه مارس گذشته به بالاترین حد در یك‌صد سال گذشته رسید

** دیلی تلگراف :
- پولیس انگلیس سلول تروریستی در این كشور را در هم شكست
- افزایش تدابیر امنیتی در آستانه برگزاری مراسم جشن تولد 90 سالگی ملكه انگلیس با حضور باراك اوباما
- وزیر خارجه لهستان: روسیه از گروه داعش بسیار خطرناك‌تر است

** تایمز:
- تونی بلر از یك صندوق سرمایه‌گذاری مخفی برای حفظ ثروتش استفاده می‌كرده است
- موافقت ' آنگلا مركل' با درخواست دولت تركیه برای محاكمه طنزپرداز آلمانی
- جورج آزبورن: در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اجاره مسكن به‌سرعت افزایش خواهد یافت

** دیلی میل:
- دستگیری پنج نفر مظنون در ارتباط با حملات تروریستی پاریس و بروكسل
- هشدار به بركناری كامرون در صورت رای مردم انگلیس به خروج كشورشان از اتحادیه اروپا
- وزیر سابق كابینه كامرون: بدون خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نمی‌توان مانع از ورود مهاجران اروپایی شد

** تارنمای ایندیپندنت:
- هشدار وزیر دارایی انگلیس بر تاثیر منفی برگزیت بر وضعیت اجاره مسكن در این كشور
- وقوع دومین زمین‌لرزه سهمگین در جاپان
- آمریكا برای اولین بار از زنان در خط مقدم جبهه استفاده می‌كند

کد (6)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 233 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 12:39

تیتر روزنامه های مالزیا، شنبه 28 حمل 95

 

تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۹    ۱۳۹۵/۱/۲۸

کد خبر: 114645

منبع:

نسخه چاپی

** روزنامه نيواستريت تايمز:
- تاييد عربستان ثابت مي كند نجيب تخلف نكرده است
- مقام مالزيايي خواستار اقدام براي افزايش جمعيت شد
- اتحاديه اروپا از اقدام رژيم صهيونيستي ابراز نگراني كرد

** روزنامه استار:
- وزير خارجه عربستان كمك مالي به نجيب را تاييد كرد
- مشاور نجيب: تاييد عربستان ثابت مي كند ادعاي ماهاتير نادرست است
- اعتراض مردم مصر نسبت به واگذاري دو جزيره به عربستان

** روزنامه سان ديلي:
- رسانه هاي خارجي بايد از مالزيا عذرخواهي كنند
- درخواست استراليايي ها براي احترام به بومي ها

** روزنامه اتوسان:
- پس لرزه هاي بيشتر در جاپان/ كشته شدن 9 نفر
- كمك هاي مالي قانوني عربستان به نجيب تون رزاق
- پروتون نيازمند ايده هاي جديد

کد (6)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 260 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 12:39

همراه با قرآن: مومنان سخن استوار بگوييد

 

تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۴    ۱۳۹۵/۱/۲۸

کد خبر: 114646

منبع:

نسخه چاپی

«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلاً سَدِيدا»
(سوره احزاب آیت 70)

اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد، تقواى الهى پيشه كنيد و سخن استوار بگوييد.

کد (5)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 239 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 12:39

من به رییس جمهور خود افتخار می کنم

 

تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۷    ۱۳۹۵/۱/۲۷

کد خبر: 114622

منبع:

نسخه چاپی

افتخار می کنم به رییس جمهوری که تمام عضای خانواده اش در افغانستان زندگی می کند و هیچ کدام از وزرایش تابعیت دوگانه ندارد و حتی خانواده ریاست اجرایی دولت اش، در هندوستان مستقر نیست.

باید به چنین رییس جمهوری افتخار کرد که وقتی مطلع شد، در یک سال حکومت اش 250 هزار از شهروندان اش به اروپا مهاجرت کرده اند فرمود: مرا ببخشيد که نتوانستم زمینه کار و امنیت را برای شما مهیا سازم و سعی می کنم تا برای همه شهروندان زمینه کار و امنیت را مهیا سازم تا بیش از این مجبور نباشند کشور را ترک کنند.

لیست افتخار ورزیدن به رییس جمهور محبوب بلند و بالا است و مطمئن هستم شما دوستان هم نکات زیادی برای یاد آوری کردن از دستاوردهای و افتخارات وی دارید.

قریشی


نظرات بینندگان:

>>>   امروزه میلیونها هم وطنان عزیزم اواره گشتن و صدها هزار نفر به طور وحشیانه به دست اشغالگران به شهادت رسیدن. همین امروز خبر ها حاکی از ان است که هواپیمای بی سرنشین به ننگرهار حمله کرد و 40 نفر از هم وطنان مظلوم مان را به شهادت رساندن . شاید از روزی که ما افغان ها توسط خداوند خلق شدیم خیانت وطن فروشی و تعصب را در وجود ما نهاده باشد . من نمی گویم شما بد هستید و ما خوب این خیانت ها همیشه در وجود ما بوده است . اگر امروز ما یک انسان خوب عادل و دلسوز داشتیم و ان شخص نماینده ملت افغانستان می بود شاید امروز ما شاهد چنین رویداد های تلخ نبودیم . ملت و مردم ستمدیده افغانستان هرگز نماینده گانی مانند عبدالله مواسی و اشراف غنی خاین ندارد بلکه اینها نمایندگان جعلی هستند . هم وطن اعتماد کردن به بیگانگان و اطاعت کردن دستورات انان اشتبا بزرگی است و ملت هاو سرزمین ها را به بردگی می گیرن و جبران ان هرگز ممکن نخواهد بود و چنین سرنوشتی نسل ها را به نابودی می کشد .هم وطن بیایید بار دیگر حماسه ی با خون خود خلق کنیم و بار دیگر پیروزی خون را بر شمشیر در تاریخ افغانستان تکرار شود و با خون های خود سرزمین افغانستان را از پلیدی ها و ظلم و تاریکی نجات بخشیم .
به امید چنین روزه ازادانه ی .
حبیب الله یوسفزی

>>>   آقای غنی بی لیاقت است ،وقتی مهاجران به صورت اجباری به کشور بازگشتند آنها را فراری و وطنفروش خواند،اگر او برای مردم افغانستان امنیت و شغل ایجاد میکرد که ما مهاجرت نمی کردیم

>>>   ۱ روابط خوب با جهان مخصوصا با آمریکا و اروپا و جلب عتماد کشور های کمک کننده با افغانستان ۲ اجماع جهانی و منطقه ای بر علیه طالبان و گروهایی تروریستی ۳ اصلاحات در ادارات دولتی هم از نظامی و ملکی
۴ پاکسازی دولت مخصوصا
نهادهای نظامی بخصوص وزارت دفاع
از بازمانده گان شروفساد ۵ کوتاه کردن دست سران فاسد و نافهم و بیعقل جهادی از امورات دولت ۶ شفافیت در قرار دادهای دولتی هم از نظامی و ملکی ۷ بدست آوردن عتماد
مناطق پشتون نشین با دولت مرکزی
۸ تضعیف کردن جنگسالار مخصوصا
شورایی نظار ۹ کار را با احلی کار سپردن در وزارت ها و بیشتری از ولایات بخصوص ولایات پشتون نشین ۱۰ شفافیت در گمرکات و بیشتر
شدن عواید دولتی از درآمد های داخلی ۱۱ کم شدن خپلسری و شرارت های بازمانده گان شروفساد در سطح شهر ها مخصوصا شهر کابل
و داه ها تا از این موارد که قابل افتخار است
جوزجانی

>>>   انتقاد کردم مود شــــــــــده حالا هرکس کوشش میکند بیشتر حکومترا زیر ذره بین قراردهد وموی بپالد اما اینکه چرا مشکلات موجود است به ریشه ودلیل آن کاری ندارند فقط همینکه باید در طی این یکسا ل باید افغانستان رابه جنت تبدیل میکردند ، حکومت کرزی را در14 سال اینقدرانتقاد نکردند که این حکومترا، دلیلش هم صرف مود است نه واقعیت ، هیچکدام ازین دوتیم نمیخواستند باهم حکومت مشترک داشته باشند اما مجبوریت مجبوریت است از یکطرف پاکستان و از دیگر طرف اشرار از یک طرف جامعه جهانی از یک طرف ما شب وروز به جای درک واقعیت وکمک با حکومت بپای خود تیشه میزنیم ، اگر این حکومت نباشد کی باشد؟؟ کرزی ؟ استاد سیاف ؟
گیلگمش

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 240 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 22:45

حکومت دست نشانده، اختیاری ندارد

علاوه بر ضعف مدیریتی که در رهبران حکومت وحدت ملی دیده می شود، مشکل این است که آنها اختیاری از خود ندارند. برای آنها دیکته می شود، برنامه داده می شود و کم کاری سرلوحه کارشان قرار می گیرد 

تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۰    ۱۳۹۵/۱/۲۷

کد خبر: 114623

منبع:

نسخه چاپی

مردم افغانستان از حکومت وحدت ملی و کارکردهای آن ناامید شده اند. همه از حکومتی که به آنها وعده های زیادی داده است اما هیچ کدام از آنها را عملی نکرده است خسته و رویگردان هستند. چرا نزدیک به دوسال از عمر این حکومت می گذرد و حکومت هیچکاری انجام نداده است. نه کارخانگی خود را انجام داده، نه اصلاحات انتخاباتی آورده و نه برای صلح کاری انجام داده است؟

احمدفرهاد مجیدی، عضو مجلس نمایندگان، در برنامه «راه حل» گفت: با توجه به اینکه قرار بود در سال 2014 و 2015 سال های بسیار توام با مشکلات را داشته باشیم و با توجه به انتقال قدرت سیاسی و انتقال قدرت نظامی در آن زمان و همچنین کارکرد منفی چهارده سال حکومت قبلی، از قبل پیش بینی می شد که تیم حکومت آینده افغانستان کار بخصوصی نتوانند انجام دهند اما مردم انتظار نداشتند که حکومت جدید، تا این حد ناکارآمد باشد چرا که بسیاری از مشکلات را می شد کنترل کرد اما خلا مدیریتی در حکومت وحدت ملی مشکلات را چند برابر ساخت. اشرف غنی شناخت زیادی در مورد وضعیت افغانستان نداشت و مشخص بود که نمی تواند مدیریت خوبی در اینجا داشته باشد.

وی، در خصوص نحوه کار رهبران حکومت بیان داشت: وقتی که انتخابات به بحران رفت و نتایج انتخابات مشخص شد، می شد فهیمد که دیگر امیدی به آینده افغانستان آن هم با این رهبران نمی شود داشت. این رهبران، دولت و حکومت را تبدیل به یک پروژه کرده اند. پروژه هم این است که برنامه هایی از سوی خارجی ها به آنها داده شده است و باید تطبیق شود. بیش از این هم نمی توانند کاری انجام دهند و مردم افغانستان هم دیگر دریافته اند که نمی توانند انتظاری بیش از این از آنها داشته باشند. همه باید با این وضعیت بسوزند و بسازند.

مجیدی، سران حکومت را افرادی پرمدعا و غیرکاری خوانده و افزود: رهبران حکومت گذشته و کنونی افغانستان را به یک وضعیت بد اقتصادی رسانده اند. وعده های بزرگی که هر کدام از رهبران داده بودند، هیچ کدام تحقق نیافت. وعده های اشرف غنی بیشتر بر محور اقتصاد می چرخید و وعده های زیادی در مورد ایجاد کار و فرصت شغلی می داد که نتیجه آن، فرار هزاران سرمایه جوان ما بود.

این نماینده مجلس، در خصوص وظیفه مجلس بر نظارت به کار حکومت اظهار کرد: مجلس نمایندگان اعتراض های زیادی بر کار آنها و بر روند کار آنها کردند اما آنها وقعی ننهاده و به کار خود پرداختند. مجلس نمایندگان بارها، برای برگزاری انتخابات اعتراض کردند و راه های گوناگونی به دولت، برای برگزاری انتخابات نشان دادند اما حکومت بازهم تمایلی برای اصلاحات در آن و برگزاری آن نشان نداد. اینگونه شد که پارلمان هم مشروعیت زمانی خود را از دست داد اما اعضای مجلس از لحاظ قانونی تا زمانیکه نمایندگان جدید روی کار بیایند مشروعیت خواهند داشت. اصلاً ادامه کار آنها ضروری است چرا که با اوضاع نابسامانی که افغانستان دارد مجلس نمایندگان باید وجود داشته باشد تا نقش نظارتی خود را هرچند کم ایفا نماید.

مجیدی، حکومت را دست نشانده خوانده و گفت: در حال حاضر در کشور، بسیاری از ولایت ها، ریاست ها و وزارتخانه ها توسط سرپرست ها اداره می شوند و این ضعف شدید حکومت وحدت ملی را می رساند. علاوه بر ضعف مدیریتی که در رهبران حکومت وحدت ملی دیده می شود، مشکل دیگر این است که آنها اختیاری از خود ندارند. برای آنها دیکته می شود، برنامه داده می شود و کم کاری سرلوحه کارشان قرار می گیرد. این برنامه هم از سوی اجنبی ها و خارجی ها بخصوص آمریکا و انگلیس به آنها داده می شود. مردم از این اوضاع و نحوه کار رهبران حکومت، خسته شده اند، فقط این مانده است که با بیل و سنگ و کلوخ و تیر آنها را از ارگ بیرون کنند و بگویند که شما دیگر برای ما نمی توانید کار کنید و نامشروع هستید.

کد (30)


نظرات بینندگان:

>>>   شرم وخجالت به این وکیل سابق مردم وتکیه زده به کرسی پارالمان که باساس فرمان ریس جمهور اشرف غنی که خود انرا حکومت را دست نشانده می خواند وماهوار معاش وامتیازات را از پول کمکی امریکامیگیرد چرا در حکومت دست نشانده انهم بعد از ختم پینج سال در چوکی پارالمان نشسته واز چوکی پارالمان دور نمیشود این حرف اش وعملش بمعنی چه است ایا تناقض درگفتار وکردار ان نیست .

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 259 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 22:45